Friday 6 September 2013

Bacaan Yaasin untuk saudara kita

Assalamualaikum wbt..

Alhamdulillah syukur sekali kepada Allah swt kerana mmberi kita semua kesempatan untuk bernafas dan merasai nikmat-nikmatnya yang lain.Syukur kepada Allah swt kerana pada 22 Ogos 2013 yang lepas, PMH telah berjaya mengadakan program solat hajat dan bacaan yaasin perdana untuk saudara-saudara kita yang berada di Syria,Palestin dan Mesir. 

Dengan adanya program sebegini,kita dapat berkumpul beramai-ramai untuk mengirim doa kepada mereka dan kepada seluruh umat islam yang berada di dunia ini..Sesungguhnya,doa itu adalah senjata orang mukmin dan banyak kelebihannya apabila berdoa dan minta pertolongan dari Nya.

Pada hari tersebut juga,jualan cenderahati turut diadakan bagi mengisi tabung sumbangan untuk Palestin.Walaupun usaha kami ini kecil, tapi kami berharap agar program yang telah dianjurkan ini mndapat keberkatan dariNya. Insyaallah mudah-mudahan program sebegini dapat diperbanyakkan lagi. 

Here are some photos that we could captured.. :)




Walaupun kita tidak dapat merasai peritnya mereka berjuang demi nafas untuk hari esok,namun kiriman doa dari kita,insyallah akan menjadi pengiring kepada jihad yang mereka lakukan.Amin

Sekian,terima kasih
wassalam wbt
<ds>

No comments:

Post a Comment